Comunicat de Botmol sobre la polèmica de la Diada de Sant Jordi

Des de la Unió de Botiguers de Molins de Rei i per causa d’una polèmica – creiem que interessada( no seria la primera vegada)- que ha iniciat una carta penjada a diferents mitjans de comunicació digitals escrita per les llibreries Amèlia i Barba – per cert, no socis de la Unió de botiguers-en relació a la Fira del Llibre en català de la Diada de Sant Jordi, volem fer públic per tal  que no hi hagi mals entesos i preservar el bon nom de l’entitat que, veladament, han posat en entredit les anomenades llibreries, el següent:

• La Unió de Botiguers té com a finalitat defensar i protegir els drets dels seus socis, gestionar dins el possible tots el avantatges per ells i promoure el comerç de la Vila en tots els seus vessants,primant sempre al soci com fa -i en té l’obligació- qualsevol sindicat, associació o gremi.
  • El president del BOTMOL representa, primer, a cadascun i a tots els associats, i l’entitat  el model associatiu com a millor manera de defensar un col.lectiu, i, en molts casos de manera doble, ja que la majoria vivim i treballem a la Vila, així que ningú millor que nosaltres per voler defensar la vitalitat de Molins de Rei de la que la Fira del llibre en català n’és un de tants exponents.
  • El president del BOTMOL és un soci més sense cap privilegi respecte a tots els altres que paga la seva quota de soci i que no cobra ni ell ni ningú de la junta ni un cèntim d’enlloc per ser-hi -per si hi hagués algun dubte-.
  • Per nosaltres no és més important ón es celebra la Fira sinó allò que representa, la vitalitat que dóna i la tradició de 30 anys ja arrelada a la Vila.
  • Però si que ens és escandalós que una Fira com aquesta no permeti al teixit comercial directament relacionat amb la Diada hi tingui lloc i l’hi tinguin, en canvi, tots els partits polítics disfressats d’entitats venent llibres, venent o regalant  roses o fent  el que els dóna la gana. Així ho hem denunciat moltes vegades.
  • Si algun o varis dels nostres associats ens demana ajut, és la nostra obligació fer el que podem per facilitar-li les coses i, sobretot si la demanda va dirigida a l’Ajuntament en primer lloc, i a altres administracions després. Sempre ho hem fet, ho fem i ho seguirem fent.
  • Creiem que lluny de buscar més polèmica els demanem que escoltin, s’informin i no posin en entredit coses que no saben guiant-se per interessos particulars no sabem de quina mena.
  • Val més no engegar el ventilador amb insinuacions  falses i primer parlar i preguntar, és el millor que podem fer tots plegats, perquè la gent parlant s’entén, sinó podem prendre mal tots plegats.

Junta Unió de Botiguers de Molins de Rei.